روایتی متفاوت از تنها کمپ ترک اعتیاد زنان شمال‌غرب در تبریز بازگشت به زندگی در«باغ فرشته» خبرگزاری فارس

تحقیقات نشان داده است حدود ۳۶ درصد جوانانی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده‌اند، از نظر امید به زندگی دچار یاس و نا‌امیدی هستند و بخش قابل ‌ملاحظه‌ای از معتادان را ساکنان حاشیه شهر‌ها تشکیل می‌دهند. از نظر پزشکی روش‌های به کار گرفته شده در این مراکز را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اکثر این مراکز در ایران متاسفانه درمانی غیرطبی دارند، درحالی که خیلی از افراد معتاد نیاز به ترک‌کردن با دارو دارند. لطفا توضیحی درباره پیشنیه کمپ‌های ترک اعتیاد در ایران و نحوه آغاز به کار آن‌ها بدهید. کمپ‌های ترکِ اعتیاد (که مردم آن را به این عنوان می‌شناسند) و یا همان مراکز اقامتی درمان اعتیاد به اواخر دهه ۷۰ در ایران برمی‌گردد.

درباره کمپ گل پرور

از دیگر دارویی‌هایی که برای دوران ترک اعتیاد باید مصرف کنید، ب کمپلکس است. این مکمل نیز روی تقویت عملکرد کبد بسیار تاثیر دارد و نمی‌گذارد به مصرف مجدد تریاک فکر کنید.
کمپ ترک اعتیاد بانوان
یکی دیگر از فاکتورهای مهم در روند بهبودی افراد در یک مرکز ترک اعتیاد زنان اهواز موضوع آموزش در آن مرکز می باشد. در روند بهبودی افراد از اعتیاد موضوع آموزش و تعلیم تقریبا مهمترین موضوع می باشد. در حقیقت در مفهوم بیماری اعتیاد بیان می شود که موضوع آگاهی از علائم بیماری اعتیاد از مهمترین و تاثیر گذارترین مباحث در روند درمان اعتیاد است. کمپ ترک اعتیاد خانه دوست یاران با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کل کشور در سال 1384 با هدف خدمت رسانی به بیماران اعتیاد به مواد مختلف با بهترین امکانات و کادری مجرب و دلسوز در شهر تهران ثبت و تاسیس گردیده است.
افرادی که تخم مرغ و محصولات لبنی می خورند ممکن است B12 مورد نیاز خود را از این غذاها دریافت کنند، اما کسانی که هیچ گونه فرآورده حیوانی نمی خورند ممکن است به مکمل نیاز داشته باشند. ویتامین B-5 یا اسید پانتوتنیک برای سلامت مغز و سیستم عصبی ضروری است. ویتامین B-6 یا پیریدوکسین به بدن کمک می کند گلبول های قرمز جدیدی بسازد که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کنند. ویتامین B-7 یا بیوتین برای سلامت مو، ناخن و عملکرد عصبی ضروری است.

گاهی اوقات حضور فرد بیمار در خانواده، امنیت آنها را به خطر می اندازد. در این حالت، اعضای خانواده ناچار هستند تا از قانون کمک بگیرند. به این ترتیب حکم قضایی گرفته و با کمک نیروی انتظامی، فرد معتاد را به کمپ ترک اعتیاد اجباری می فرستند. پس از اینکه بیمار به صورت کامل بهبود یافت، باید یکی از اقوام درجه یک در محل حاضر شود و با اعلام رضایت، مراحل اداری ترخیص را انجام دهد.
به گفته رئیس بهزیستی، این کمپ ۳۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد و مراجعین به صورت خودمعرفی و داوطلبانه در آن مورد درمان قرار می‌گیرند. برای مشاهده همه کمپ های ترک اعتیاد در شیراز روی دکمه (مشاهده همه کمپ های ترک اعتیاد شیراز) کلیک کنید. معمولاً در مراکز خوب روند درمان به گونه ای صورت می‌گیرد که دیگر بعد از ترک کامل اعتیاد هیچ گونه وسوسه ای برای مصرف مجدد به وجود نمی‌آید. روش های مورد استفاده در این مرکز از تنوع بسیاری برخوردار است و براساس شرایط منحصر به فرد بیماران انتخاب می شود.
از طرفی والدین اعتیاد فرزندانشان را پس از ۵ سال از روی رفتار و مشکلات ظاهری آن‌ها متوجه شده‌اند و این موضوع روند درمان را در ترک اعتیاد تریاک سخت‌تر می‌کند. زیرا هر چه زمان مصرف تریاک طولانی‌تر شود، درمان آن مشکل‌تر می‌شود. در نتیجه، اگر حالت تهوع داشتید با دکتر ترک اعتیاد خود تماس بگیرید. پیدا کردن گروه‌های حمایتی ترک مواد مخدر می‌تواند به شما کمک کند تا هوشیار‌تر شوید.

سال گذشته در همین ماه با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اردوگاه کار درمانی معتادان در بجنورد افتتاح شد. اما در مواردی، اثرات مخرب مصرف مواد بر جسم و روح افراد، قدرت تصمیم گیری را از او می گیرد. مرکز تخصصی روانپزشکی و درمان قطعی سوء مصرف مواد مخدر دکتر جوادی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، بالاترین سطح خدمات درمانی را به بیماران اعتیاد ارائه می‌دهد، ما سختی های اعتیاد را درک می‌کنیم و در تمام مراحل بهبود در کنار بیمار خواهیم بود. به مناسبت دهه مبارک فجر، اولین کمپ ترک اعتیاد بانوان نیشابور با حضور مقامات شهرستان افتتاح شد.
این مرکز با بهره‌گیری از محیط مثبت و ساختار حرفه‌ای، به افراد در راه بازسازی و مسئولیت‌پذیری در زندگی کمک می‌کند. همچنین، درصورت نیاز به درمان‌های تخصصی بیماری‌های همراه، ارجاع به متخصصین این حوزه نیز در نظر گرفته می‌شود.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند بازار مشترک زاهدان و گالری مجستی و خیاطی محمد مبین و جایگاه سوخت کشاورز و مشاور املاک امیر اردلان قرار گرفته است.

در این مرکز با توجه به مشکلات جسمی و روحی که بانوان مبتلا به ترک اعتیاد دارند، فعالیتهایی از جمله مشاوره، درمان، بستری کردن، امور پزشکی و ترک اعتیاد بانوان در پاکدشت صورت میپذیرد.

در این مرکز روشهای جدید و متدهای روز دنیا جهت ترک اعتیاد مورد استفاده قرار میگیرد. مشاوران و متخصصان درمان ترک اعتیاد در بهترین کمپ اعتیاد بانوان پاکدشت با فعالیت های حرفه ای، به بانوان و خانواده ها در مکانی بهداشتی جهت ترک اعتیاد کمک میکنند. در بهترین کمپ اعتیاد بانوان پاکدشت، بیماران بستری شده و پس از بهبود و ترک اعتیاد، تحت نظر پزشکان و مراقبت مددکاران قرار میگیرند.
حتما شما هم این ضرب المثل معروف را شنیده اید که، تا با کفش کسی راه نرفته اید در مورد راه رفتن کسی قضاوت نکنید. در واقع باید بدانید که هر کسی شرایط و روحیات مختص به خودش را دارد. اگر یک خانمی مبتلا به اعتیاد شده است، به هیچ عنوان نباید او را سرزنش و یا قضاوت کنید.

به این معنا که، افراد در دوران سم زدایی و ترک اعتیاد اولیه به شدت بی حوصله و بیقرار هستند. افرادی که دوران اولیه را می گذرانند دارای شرایط خوبی نیستند و برای گذراندن دوره درمانی خود نیاز به کمپ ترک اعتیاد بانوان تفریحات سالم و مشغولیات ذهنی سالم دارند. در همین راستا یک کمپ ترک اعتیاد زنان آبادان استاندارد باید برای رفاه حال مقیمان و مددجویان خود، شرایط لازم برای ترک اعتیاد را فراهم آورده باشد.

مرکز ترک اعتیاد بانوان در شرق تهران ، کلینیک و کمپ ترک اعتیاد در شرق تهران بوده که دارای برنامه های متنوع و روندی برنامه ریزی شده در زمینه ترک اعتیاد میباشد. در مرکز ترک اعتیاد بانوان در شرق تهران ، بانوان نسبت به مواد مخدر احساساتی ناخوشایند پیدا کرده و به تدریج شروع به ترک مواد مخدر میکنند. مشاوران خانواده قوی که در مرکز ترک اعتیاد بانوان در شرق تهران فعالیت میکنند، در زمینه تأثیر اعتیاد بر خانواده مشاوره های سودمندی ارائه میدهند. ممکن است فعالیت‌های اوقات فراغت را رها کرده و معاشرت را کنار گذاشته باشید.
در مواردی که خانواده به درستی با فرد معتاد برخورد نکند، به صورت ناخواسته موجب لغزش بیشتر فرد می گردد. بعد از ترخیص بیمار، مددجویان مرکز در چندین مرحله وضعیت او را پیگیری می کنند. بانوان معتاد بعد از اینکه دوره سم زدایی را پشت سر گذاشتند، در جلسات روزانه مددیاری شرکت می کنند.
با این‌حال، استفاده بیش از حد آن باعث گیجی و تپش قلب خواهد شد. اگر از این مکمل استفاده کنید، تمایل شما را برای استفاده از مواد مخدر کاهش می‌دهد. همچنین از این موضوع مطمئن شوید که دوست یا اعضای خانواده شما می‌دانند که می‌خواهید این ماده مخدر را ترک کنید. روش‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برای ترک تریاک در منزل خود اقدام کنید.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما